قوانین و مقررات درخواست تعمیرات
امروزه یکی از دغدغه ها در زندگی مردم به علت ارزشمند بودن گوشی های هوشمند هنگام بروز مشکل خرابی در موبایل ، خدمات باکیفیت و تهیه قطعات گوشی اورجینال و مطمئن است. لذا به علت فراوانی واحدهای صنفی خدمات دهنده تعمیرات موبایل در این خصوص انتخاب مرکز خدمات مطمئن و سریع تبدیل به مشکل اصلی برای افراد شده است. این خدمات برای برندهای معتبرگوشی و تبلت ها قابل انجام است که شما میتوانید در صفحه اصلی کالای دیجیتال در قسمت بالای سایت با تکمیل فرم درخواست تعمیرات، مشکل تعمیر موبایل یا تبلت خود را پیگیری نموده و کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.
هدف
در راستای احترام به حقوق مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت در کوتاهترین زمان ممکن ضوابطی توسط مجموعه کالای دیجیتال تنظیم شده است که آگاهی از آنها باعث سرعت در خدمات و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی خواهد شد.
بر همین اساس و به جهت اصول مشتری مداری مجموعه کالای دیجیتال در تلاش است پلی میان مشتریان خود و واحدهای صنفی خدماتی دارای تجربه ، تخصص و تعهد بالا باشد.
برای ارائۀ خدمات به مشتری (شما)، تعمیرکار یا کلینیک کالای دیجیتال (شرکت)، از قطعاتی استفاده میکند. این قطعات و خدمات از شرکت کالای دیجیتال به شما ارائه میشود و تحت قراردادی که با شما بسته میشود، شرکت متعهد به ضمانت یک ماهه به شرح زیر میشود:
ضمانتنامۀ حاضر صرفا شامل قطعات و یا سرویسهایی است که در سامانۀ کالای دیجیتال ثبت و انجام شده باشد.
در صورتی که در طول دورۀ گارانتی گوشی مشکلی غیر از مشکل اولیۀ ثبت شده در سیستم که مرتبط با خدمات انجام شده و یا قطعۀ تعویض شده نباشد مواجه شود، شامل گارانتی نخواهد بود.
در صورتی که صرفا قطعه از کالای دیجیتال خریداری شده و اشتباهی در نصب قطعه رخ نداده شده باشد، ضمانت تنها شامل قطعۀ خریداری شده (غیر از قطعات فاقد گارانتی مانند صفحه نمایشگر و تاچ ) خواهد بود. تشخیص علت خرابی با تیم کارشناسی کالای دیجیتال است.
از لحظۀ اتمام و رضایت شما از تعمیرات، قطعۀ تعویضی در برابر هرگونه عیب کارخانهای تا زمانی که شما صاحب آن دستگاه باشید (دورۀ ضمانت) شامل ضمانت تعویض یک ماهه (غیر از قطعات فاقد گارانتی مانند صفحه نمایشگر و تاچ ) است. بر اساس این ضمانت شرکت متعهد به تعویض قطعۀ معیوب با قطعۀ سالم به صورت رایگان است. این ضمانت در مورد سرویسهای ارائه شده (تعمیرات بدون نیاز به تعویض قطعه) نیز بوده و به طور کلی غیر قابل انتقال به غیر است.
اکیدا توصیه میشود کلیۀ پیگیریهای مرتبط با گارانتی تنها از دفتر مرکزی، واحد گارانتی پیگیری شده و از تماس مستقیم با تعمیرکار خودداری شود؛ در غیر این صورت شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص گارانتی نخواهد داشت و گارانتی باطل شده تلقی خواهد شد.
در طول دورۀ گارانتی، هرگونه عیبیابی، باز کردن دستگاه، تعمیرات و یا دستکاری گوشی توسط افراد متفرقه خارج از نظر شرکت، موجب ابطال گارانتی خواهد شد. لذا در صورت بروز مشکل در طول دوران گارانتی صرفا درخواست خود را از طریق واحد گارانتی کالای دیجیتال پیگیری نمایید.
استفادۀ ناصحیح و تعریف نشده از گوشی و قطعه و یا اتصال دستگاه غیر استاندارد به گوشی که موجب آسیب به قطعه شود، موجب ابطال گارانتی خواهد شد. تشخیص این موضوع به عهدۀ کارشناسان کارگاه مرکزی کالای دیجیتال خواهد بود.
به جز آنچه صراحتا در این قرارداد قید شده است، هرگونه توضیحات اضافی به صورت شفاهی و یا کتبی که توسط تعمیرکار یا شرکت به شما داده میشود شامل ضمانت نخواهند بود.
با توجه به احتمال پاک شدن اطلاعات هنگام تعمیر دستگاه، حتما پیش از شروع کار تعمیر دستگاه اطلاعات خود را از دستگاه خارج نمایید. چنانچه اطلاعات به شدت حیاتی بر روی دستگاه دارید و هیچ راهی برای استخراج اطلاعات مذکور نیست، تصمیم و مسئولیت انجام تعمیرات به عهدۀ خود شماست و کالای دیجیتال هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
با توجه به اینکه در برخی موارد امکان عیبیابی کامل گوشی خاموش و یا آبخورده وجود ندارد و احتمال آن وجود دارد که پس از راهاندازی گوشی و تحویل آن به مشتری عیوب دیگری بروز نماید؛ دستگاههایی که با این عیب در سامانه ثبت میشوند، در صورت انجام تعمیرات مشمول موارد گارانتی نخواهند بود.
مسئولیت ارسال گوشی به واحد گارانتی بر عهدۀ مشتری است.
دستگاههای آبخورده، ضربهخورده و یا دستگاههای دارای مشکلاتی مانند صفحۀ آبی، هنگ روی لوگو، ماندن در حالت دانلودینگ (downloading)، ماندن در حالت ایمن یا سیف مود (safe mode) و … و یا دستگاههایی که شماره شناسهشان به هر دلیلی پاک شده است (که این موارد معمولا در ابتدا مشکل نرمافزاری به نظر میرسند اما احتمال آسیبدیدگی در بورد اصلی آنها وجود دارد) به منزلهی کالای خاموش تحویل گرفته میشوند و کالای دیجیتال نسبت به استرداد کالا با حالت اولیه یا تنظیمات قبلی مسئولیتی ندارد.
بعد از تعمیر وسیله، ضمانت کالای دیجیتال در صورت تحقق هر یک از شرایط زیر به صورت خودبهخود باطل میشود:
استفادۀ نادرست که باعث ترک برداشتن، خم شدن یا تاب برداشتن بدنه میشود.
رسیدن آب به دستگاه.
افتادن دستگاه چه به صورت عمدی و چه به صورت سهوی.
صدمات جدید بیربط به مشکل قبلی.
دستگاههای جیلبریک شده و غیر اصلی (اصطلاحا فیک) حتی در صورت انجام تعمیرات شامل گارانتی نخواهند بود.
در مواردی که آنلاک شبکه مخابراتی انجام میشود،ایرادات دیگر مانند قفل مجدد شبکه ،قفل آیکلود،قفل گوگل،هنگ روی آرم،عدم ثبت سریال،مشکلات رجیستری،نداشتن آنتن ،شارژ نکردن و مشکلاتی از این قبیل به عهده مشتری میباشد
مسئولیت گوشی هایی که جهت تعویض باتری به تعمیرگاه ارجاع میشوند ( باتری های داخلی باد کرده) شامل احتمال خرابی ال سی دی،آتش گرفتن و مشکلاتی از این قبیل به عهده مشتری میباشد.
دستکاری سختافزارهای درونی (وجود تعمیرات قبلی در دستگاه): چنانچه گوشی شما پیش از درخواست از کالای دیجیتال قبلا تعمیر شده باشد و یا شخص دیگری روی آن کار کرده باشد، در صورت تعمیر شدن در سیستم کالای دیجیتال، مشمول گارانتی شرکت نخواهد شد. چنانچه اثبات شود دستگاه شما پیش از ثبت درخواست در سامانۀ کالای دیجیتال و انجام تعمیرات توسط کارشناسان کالای دیجیتال، توسط فرد یا افرادی که مورد تایید کالای دیجیتال نیستند، مورد عیبیابی و تعمیر قرار گرفته باشد، دستگاه شما بعد از تعمیر مشمول گارانتی نخواهد شد.
ضمانت ارائه شده صرفا مربوط به دستگاه تعمیر شده و به نام فرد صاحب دستگاه هنگام تعمیر دستگاه است. این ضمانت به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نبوده و در صورت فروش دستگاه در طول دورۀ گارانتی، ضمانتنامه خودبهخود باطل میشود.
چنانچه دستگاه شما به دلیل خطای تعمیرکار در محل یا کلینیک آسیب جبرانناپذیری ببیند و هزینه دریافت شده باشد، حتیالامکان گوشی به حالت اولیه بازگردانده شده و مبلغ دریافتی نیز به شما عودت داده میشود.
در صورتی که این کار ممکن نباشد، یک دستگاه مشابه یا با توجه به شرایط موجود کمی بهتر از دستگاه آسیب دیده و بدون مشکل و یا با توجه به بازار وجه نقد معادل دستگاه ارائه شده (با توجه به کارشناسی کارشناسان کالای دیجیتال)، در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. در این صورت دستگاه خراب به مالیکت کالای دیجیتال در خواهد آمد.
در صورتی که دستگاه شما بعد از تعمیرات دچار مشکل شود، گارانتی تنها در صورتی شامل حال شما خواهد شد که با واحد گارانتی شرکت کالای دیجیتال تماس گرفته باشید و موضوع کار شما از این طریق پیگیری شده باشد. در صورت تماس مستقیم با خود تعمیرکار، شرکت قادر به ارائۀ گارانتی به شما نخواهد بود!
لازم به ذکر است که شرکت کالای دیجیتال در حال حاضر هیچگونه خرید و فروش گوشی نو یا دست دوم ندارد و به هیچ عنوان مسئولیتی در این زمینه متوجه شرکت نخواهد بود. از مشتریان عزیز درخواست میشود بنا بر اعتماد به کالای دیجیتال هرگز با تعمیرکاران شرکت وارد چنین معاملههایی نشوند مگر آن که خود مشتری تمایل داشته باشد؛ و در چنین صورتی تمام عواقب احتمالی آن کاملا بر عهدۀ مشتری بوده و شرکت کالای دیجیتال در این رابطه هیچگونه دخالتی نخواهد کرد.
تمام مشتریانی که درخواست تعمیرات در سامانۀ کالای دیجیتال (به صورت اعزام تعمیرکار به محل یا ارسال دستگاه به کلینیک) را دارند با تمام مفاد زیر موافق هستند:
من اجازه میدهم تا کالای دیجیتال دستگاه بنده را تعمیر کند.
من میدانم که تعمیرکارها تعالیم مورد نظر برای تعمیرات را دیدهاند، اما هرگز به شرکتی که دستگاه را از آن خریداری نمودهام ارتباطی ندارند.
چنانچه دستگاه من بعد از بررسیهای کارشناسانۀ کالای دیجیتال، غیرقابل تعمیر اعلام شد؛ حق هیچگونه اعتراضی به کالای دیجیتال نخواهم داشت.
میدانم کالای دیجیتال در قبال اطلاعات روی دستگاه که ممکن است هنگام تعمیرات از بین بروند، هیچ مسئولیتی ندارد. و مسئولیت اطلاعات با توجه به توصیۀ کالای دیجیتال به پشتیبانگیری از اطلاعات قبل از آغاز فرآیند تعمیرات بر عهدۀ خودم است.
میدانم مسعولیت هرگونه قفل امنیتی اعم از آیکلود،حساب سامسونگ و شیائومی و هواوی،قفل گوگل و .... بر عهده خودم است.
کارهایی که کالای دیجیتال بر روی دستگاه انجام میدهد به ضمانت اولیۀ دستگاه هیچ ارتباطی ندارند و کالای دیجیتال صرفا خدمات ارائه شدۀ خود را به مدت یک ماه ضمانت میدهد.
من میدانم که مسئول هستم تا مدل دقیق و مشکل پیش آمدۀ دستگاه را به کالای دیجیتال گزارش دهم و چنانچه قبلا تعمیراتی روی گوشی انجام گرفته باشد، گزارش کاملی از آن را در اختیار تیم فنی کالای دیجیتال ارائه دهم. بدیهی است که دستگاه توسط تعمیرکار اعزامی و یا درصورت ارسال به کلینیک، توسط کارشناس مربوطه در کلینیک، بازدید خواهد شد و چنانچه بعد از بررسی و عیبیابی دستگاه، مشکلات دیگر و متفاوتی دیده شود، بعد از اطلاع به من هزینهها و روند کار متفاوت خواهند بود.
دستگاه آب خورده، ضربه خورده و همچنین مشکلاتی از قبیل صفحه سفید، آبی، هنگ روی آرم و … (به دلیل احتمال آسیب دیدگی در برد اصلی) به منزله خاموش تحویل گرفته می شود و واحد خدماتی نسبت به استرداد دستگاه با حالت اولیه مسئولیتی ندارد.
در حین تعمیرات سخت افزاری یا نرم افزاری این احتمال وجود دارد که دستگاه نیاز به فلش یا ریستور داشته باشد، در این حالت احتمال پاک شدن کل یا بخشی از اطلاعات وجود دارد.
لطفاً قبل از تحویل دستگاه سیم کارت، کارت حافظه و دیگر لوازم جانبی را از دستگاه خارج و نزد خود نگه دارید.
در صورتیکه پس از بررسی دستگاه توسط متخصصین مشخص شود که مشکل دستگاه به درستی اعلام نشده و یا دستگاه توسط تعمیر کار دیگری باز و یا تعمیر شده باشد، هزینه کارشناسی و عیب یابی دستگاه به مبلغ 100000 تومان دریافت و دستگاه به متقاضی عودت داده خواهد شد.
کد رهگیری
در هنگام تحویل دستگاه به واحد خدماتی و ثبت درخواست توسط کارشناس، پیام کوتاهی حاوی کد رهگیری اختصاصی برای شما ارسال خواهد شد.
شما می توانید در هر زمان با استفاده از کد رهگیری از وضعیت دستگاه خود مطلع شوید.
لازم به توضیح است در زمان ثبت درخواست توسط متقاضی در وبسایت کالای دیجیتال، کد رهگیری صادر نمی شود.
مسئولیت دستگاههای فاقد کد رهگیری در واحدهای خدماتی با مجموعه کالای دیجیتال نمی باشد.
لازم به توضیح است پس از گذشت هفت روز از زمان اتمام فرآیند تعمیرات، کد رهگیری فوق از اعتبار ساقط و منقضی خواهد شد.
زمان
در حالت عادی حداکثر مدت زمان انجام فرایند تعمیرات بر روی دستگاه 48 ساعت از زمان تحویل دستگاه به واحد خدماتی می باشد.
در صورتیکه جهت تعمیر دستگاه نیاز به قطعه ای باشد که در واحد خدماتی و یا بازار موجود نیست و یا مشکل دستگاه شامل موارد خاص و زمان بر باشد، پس از هماهنگی کارشناس با متقاضی ممکن است فرآیند تعمیرات بر روی دستگاه تا 7 روز به طول انجامد.
در صورتیکه فرآیند تعمیرات بیش از 48 ساعت به طول انجامد، از متقاضی رضایتنامه دریافت خواهد شد.
پس از اتمام فرآیند تعمیرات و تماس کارشناس واحد خدماتی، ظرف مدت کمتر از 5 روز نسبت به دریافت دستگاه خود اقدام نمایید.
در غیر اینصورت پس از گذشت 5 روز دستگاه شما مشمول هزینه انبارداری خواهد شد (روزانه 3000 تومان) و در صورتیکه پس از گذشت 30 روز اقدام به دریافت دستگاه خود ننموده و یا در دسترس نباشید دستگاه مشمول هزینه ماهانه 200.000 تومان خواهد بود. در نظر داشته باشید در این حالت کد رهگیری مربوط به این دستگاه ابطال و کالای دیجیتال هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
کلیه قطعات تعویض شده به غیر از تاچ و ال سی دی (مهلت تست در حضور کارشناس واحد) تا یک ماه دارای ضمانت می باشد و واحدهای منتخب موظف هستند در صورت بروز هر گونه مشکل در قطعه تعویضی (بغیر از تاچ و ال سی دی) در طول یک ماه، دستگاه را بدون در نظر گرفتن صف تعمیرات ، تحویل گرفته و مشکل را مرتفع نمایند.
لازم به توضیح است کلیه قطعات مصرفی در واحدهای خدماتی، ضمانت اصالت را دارا می باشند و دارای بالاترین کیفیت موجود هستند. لذا در صورتیکه جهت تعمیر دستگاه نیاز به قطعه ای باشد که 100% اصلی نیست، هماهنگی های لازم با متقاضی انجام خواهد شد.
تبصره: در صورت تمایل متقاضی به استفاده از قطعه درجه دوم و یا غیر اصلی از متقاضی رضایتنامه دریافت خواهد شد.
هزینه ها
تمامی هزینه ها پس از ارسال دستگاه به مرکز خدمات و بررسی کارشناسان ما اعلام شده و هزینه اعلام شده توسط کارشناس فقط در مورد مشکل ذکر شده بوده و مشکلات دیگر شامل هزینه مجزا می باشند.
تبصره : تعمیرات تا سقف هزینه 250000 هزار تومان بدون هماهنگی با مشتری انجام خواهد شد
با توجه به نوسانات فعلی بازار، هزینه اعلام شده توسط کارشناس به صورت تلفنی ممکن است با هزینه دستگاه در زمان تحویل توسط متقاضی متفاوت باشد، لذا در هنگام برآورد هزینه توسط کارشناس در صورت تمایل در اسرع وقت دستگاه خود را تحویل واحد خدماتی نمایید.
در صورتیکه هزینه نهایی دستگاه برابر و یا کمتر از برآورد هزینه ابتدایی اعلام شده توسط کارشناس واحد خدماتی به متقاضی باشد، فرآیند تعمیرات بدون هماهنگی با متقاضی انجام خواهد شد.
بدیهی است در صورتیکه هزینه دستگاه بیش از برآورد هزینه ابتدایی باشد قبل از انجام تعمیرات، هماهنگی های لازم با متقاضی صورت خواهد پذیرفت.
لازم به ذکر است تعویض تاچ و ال سی دی دستگاه گوشی های هوشمند صرفا شامل ۷ روز ضمانت کیفیت و اصالت می باشد.
لازم به ذکر است که تمامی هزینه های پستی و ارسال و دریافت در مرکز ما رایگان میباشد.